עיריית ירושלים: "צהרון אחד לילדים דתיים וגויים"

דוד לזר 3 Comment on עיריית ירושלים: "צהרון אחד לילדים דתיים וגויים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הורים דתיים בשכונת רחביה בירושלים גילו בבוקר אחד שילדיהם לומד בצהרון יחד עם ילדים גויים.

מבירור ההורים עלה כי בעקבות החלטת המנהל הקהילתי בשכונת רחביה לסגור מספר צהרוני ילדים – אוחדו ללא ידיעת ההורים – צהרון ממלכתי דתי עם צהרון נוסף שבו למדו ילדים ממשפחות שאינם יהודיות.

ההורים הזועמים פנו לעירייה במכתב נחרץ בו הם מציינים כי אף נציג מטעם העירייה לא עדכן אותם על מהלך האיחוד וכי לא יעלה על הדעת שהם ישלחו את ילדיהם הדתיים לצהרון המנוהל באופן בלתי דתי וגרוע מכך, בלתי יהודי.

במכתב לעירייה כתבו ההורים: "לא נשלח את הילדה שלנו למוסד מעורב. אנחנו מאמינים שהערכים שונים, אולי גם השפה שונה וגם למה שהילדים חשופים הוא שונה. יש גם גוים בגן השני – שזה בטוח לא אותו חינוך שאנחנו נותנים לבת שלנו".

"בלי צהרון יהיה לנו מאד קשה. אבל אנחנו לא מוכנים לשלוח בכל מחיר. החינוך של הילדים יותר חשוב מהנוחות שלנו ולא ניקח סיכון לחשוף אותו לדברים שלא מתאימים לאורך חיים שלנו".

עוד ציינו הורים במכתבם כי "הממ"ד איננו מערכת דו קיום ערבית-ישראלית או נוצרית-ישראלית או הודית, אריתראית, פיליפינית ישראלית. מי שמעונין בחשיפה של ילדיו לעמים אחרים מוזמן לעשות זאת בביתו ולא בתוך גן הממ"ד. לא כל הערכים שהבית מאמין צריכים להיות בגן. הגן הוא חלק מרשת שיש לה מכנה משותף ובזאת צריך להתמקד הגן".

תגובת עיריית ירושלים: "העירייה לא מכריחה אף הורה להירשם לצהרון או מאחדת צהרונים. הנחיות משרד החינוך מורות לפתוח ולתקצב מסגרות צהרונים אליהם נרשמו מינימום של 27 ילדים. עיריית ירושלים החליטה לפתוח צהרונים בממוצע של 22 תלמידים, מתוך רצון לתת מענה לצרכי ההורים. לעירייה אין אפשרות לפתוח צהרונים בכל גן עבור מספר בודד של תלמידים".

"בגן המדובר בשכונת נחלאות ישנו רישום של מספר בודד של תלמידים לצהרון, דבר שאינו מאפשר את פתיחתו. להורים הוסבר כי במידה ויירשמו 22 תלמידים ייפתח צהרון. כמו כן הוצעה להורים האפשרות, במידה ומספר הנרשמים לצהרון מועט, לשתף פעולה עם הגנים הנוספים בשכונה על מנת להגיע למספר מינימום של תלמידים בצהרון. הדבר אינו חובה ונתון לבחירת ההורים".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    דלי"ם יקרים על מה אתם מתלוננים? הצבעתם ברקת, קיבלתם מכת ברק!

  2. 2

    ההורים הדתיים צודקים
    השיח ותת התרבות החילונית מלאה טינופת וזבל ואיננו רוצים שילידנו יספגו צואה מבושלת זו

  3. 1

    מה הבעיה? שהרב סתיו יגייר אותם עם אלעזר שטרן ובנט